Новини

10 квітня 2012

Конституційний Суд визнав неконституційним право кандидата в депутати балотуватися одночасно у загальнодержавному і одномандатному виборчих округах

 10 квітня Конституційний Суд України офіційно оприлюднив прийняте 5 квітня Рішення у справі за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частини п’ятої статті 52, абзацу другого частини десятої статті 98, частини третьої статті 99 Закону України „Про вибори народних депутатів України“ (справа про висування кандидатів у народні депутати України за змішаної виборчої системи).

 

Суть питання

Неконституційність зазначених положень Закону України „Про вибори народних депутатів України“ (далі – Закон) автори клопотання обґрунтовують тим, що закріплене у частині п’ятій статті 52 Закону положення, яким дозволено включати до виборчого списку кандидатів у народні депутати України одну і ту ж особу у загальнодержавному багатомандатному і одномандатному виборчих округах, не відповідає принципу верховенства права та не забезпечує реалізації засад справедливості й рівності у виборчому процесі.

На їхню думку, порядок висування кандидатів у народні депутати України та їх реєстрація системно пов’язані з процедурою встановлення результатів виборів у загальнодержавному багатомандатному та одномандатному виборчих округах, яка здійснюється у визначеному статтями 98, 99 Закону порядку. У цих статтях закріплено, що в разі якщо під час встановлення результатів виборів Центральна виборча комісія виявить, що особа обрана народним депутатом України як за виборчим списком кандидатів у народні депутати України у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, так і народним депутатом України в одномандатному виборчому окрузі, така особа вважається обраною народним депутатом України в одномандатному виборчому окрузі; у такому випадку Центральна виборча комісія приймає рішення про визнання її такою, що не набула депутатського мандата у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, та визнає обраним народним депутатом України наступного за черговістю кандидата у народні депутати України у виборчому списку кандидатів у народні депутати України від відповідної політичної партії. Суб’єкт права на конституційне подання вважає, що таке врегулювання встановлення результатів виборів не узгоджується з конституційним принципом рівного виборчого права.

 

Короткий виклад змісту мотивувальної частини рішення Суду

Загальне, рівне і пряме виборче право, вільне і таємне волевиявлення громадян України на виборах народних депутатів України є конституційною основою правового регулювання виборчого процесу.

Визначений Законом порядок висування кандидатів у народні депутати України – кандидату в народні депутати України, крім балотування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, надається право одночасно балотуватися в одному з одномандатних виборчих округів – порушує конституційний принцип рівного виборчого права щодо кандидата у народні депутати України, який балотується тільки по одномандатному виборчому округу, оскільки кандидату в народні депутати України, включеному до виборчого списку кандидатів у народні депутати України від політичної партії, надається більше правових можливостей для реалізації його права бути обраним народним депутатом України.

Відповідно до конституційного принципу рівного виборчого права всім виборцям і всім кандидатам у народні депутати України Конституція надає і гарантує рівні правові можливості для реалізації своїх виборчих прав. Цей принцип забезпечується не тільки рівними для всіх громадян засадами участі у виборах та наявністю у них рівної кількості голосів, а також юридично рівним впливом цих голосів на результати виборів.

 

Резолютивна частина

1. Визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), частину п’яту статті 52, абзац другий частини десятої статті 98, частину третю статті 99 Закону України „Про вибори народних депутатів України“ від 17 листопада 2011 року    № 4061–VI.

 

2. Положення Закону України „Про вибори народних депутатів України“, визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

 

3. Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене.

 

Прес-реліз Конституційного суду України 


17 лютого 2012

У березні цього року Міністерство юстиції планує розпочати відбір адвокатів, які надаватимуть безоплатну вторинну правову допомогу відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу»

Такі наміри закріплені у Плані реалізації у 2012 році постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 р. № 1362 «Про затвердження Порядку і умов проведення конкурсу та вимог до професійного рівня адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги», затвердженому Міністром юстиції 14 лютого.
17 березня 2010

Конституционный Суд Украины определил разницу терминах : «наивысший судебный орган» и «высший судебный орган»

Конституционный Суд Украины опубликовал принятое им 11 марта с.г. решение по делу по конституционному представлению 46 депутатов Верховной Рады Украины относительно официального толкования терминов «наивысший судебный орган», «высший судебный орган», которые содержатся в статье 125, термина «кассационное обжалование», который содержится в статье 129 Конституции Украины.
23 лютого 2010

Электронная коммерция выходит на законодательный уровень.

Народным депутатом фракции БЮТ Юрием Полунеев был зарегистрирован законопроект «Об электронной коммерции», в соответствии с которым предполагается усовершенствовать действующее законодательство в сфере электронной коммерции.
23 лютого 2010

Антимонопольный комитет обнародовал список субъектов естественных монополий.

Антимонопольный комитет на своем официальном сайте обнародовал список субъектов естественных монополий.
18 лютого 2010

Законопроект о земельных аукционах был отклонен Верховным Советом Украины в первом чтении.

ВСУ не поддержал в первом чтении проект Закона «О земельных аукционах». «За» проект Закона проголосовали 128 депутатов из 423, зарегистрированных в сессионном зале.